Brunosten er den definitivt største avtakeren for geitemelk: Mer enn 50 % av volumet går med i produksjon av dette nasjonalsymbolet av en matskatt. I 2016 økte andelen geitemelk i G 35 fra 1,3 til 1,6 liter pr. kg ost. Noe som slo direkte ut i økt forbruk. 

Som del av å gjøre disse norske matskattene enda mer attraktive, lanserer TINE nå brunostene nå i ny drakt. Det nye designet vil rulles ut gradvis i løpet av våren.

- Vi lansere et nytt, unikt og stolt design, forteller Sophie Gauguin, ansvarlig for forretningsutvikling geitemelksprodukter i TINE.
- Det nye designet har et aktuelt, relevant og moderne uttrykk, det viderefører tradisjonen på en ny måte, har en tydelig variantdifferensiering en velkjent fargekoding og står flott i butikkhyllene. Vi håper at dette frsiter til økt kjøp og bruk, sier hun.


Sophie Gauguin og TINE lanserer nå nytt brunostdesign

Også TINE Ekte geitost kommer nå også i en ny skivet variant.
- Vi ønsker å fokusere på å gjøre denne brunostvarianten mer tidsaktuell, lett å velge og ser at dette er et attraktivt format i vekst, forteller Gauguin.