Styret i år har bestått av: Leder: Øystein Hadland

Sekretær:  Sissel Harbakk

1.varamann:   Svein Berge

2.varamann:   Henry Åsland

Vi startet året med årsmøte på kommunehuset i Åseral 18.01.2019. Det var 24 stk som møtte.

Vi har hatt 2 styremøter der vi har møttes ellers har det vært skrevet endel på messenger og mail. Vi har også møttes når vi har arrangert prøver.

Vi har i år hatt 40 medlemmer.

Det har vært fellestreninger i Lyngdal, Fjotland og Åseral.

6.oktober hadde vi fylkesmesterskap. Det var i år på Sangesland i Øvrebø, heime hos foreldra til Nina Mølland. Det var først gangen det blei arrangert prøve her og det var 15 startende i kl 3 og 4 startende i kl 1. Rune Landås/ Djervs Ylva blei fylkesmester i kl 3 og Svein Berge/ Aggi blei fylkesmester i kl 1.

19.- 20. oktober arrangerte vi Norgesserie på Mjåland i Åseral. Det var 40 startende hvorav 5 var fra Vest- Agder. Torbjørn Jaran Knive/ Akersborg Siri vant dag 1 og Torbjørn Jaran Knive/ Bea vant dag 2. Arrangementet blei gjennomført på ein veldig grei måte til tross for at vi fikk litt utfordringer med høy vannstand.

2.- 3. november arrangerte vi Norsk Nurserey på Kylland i Åseral. Det var 35 startende og 3 var fra Vest- Agder. Jo Agnar Hansen / Akersborg Kniva vant dag 1 og  Torbjørn Jaran Knive/ Akersborg Mirk vant dag 2. Rune Landås/ Djervs Ylva fra Vest- Agder blei beste ekvipasje totalt. Arrangementet blei gjennomført på ein veldig grei måte til tross for at det kom snø andre dagen.

Det har vært arrangert  1 kurs. Det er stor interesse for å gå på kurs og kurset blei fort fullt.

Rune/ Gnist og Ylva,  Jan Egil/ Ti og Gillian og Øystein/ Hippi reiste til NM i  Alvdal 11.- 12. oktober.  Jan Egil blei nr 9 med Gillian og Øystein blei nr 15. med Hippi. Vest- Agder blei beste fylke med 180 snittpoeng.

Det blei arrangert ei lokal tevling i kl 1 i Lyngdal 29. desember. Det var 11 startende og Bernt Erik Hansen/ Bessi vant. Tor Inge Hustoft/ Tora klarte bruksprov for første gang.

Vest-Agder Gjeterhundklubb v/Sissel Harbakk, sekretær